Vraag naar e-marketing coaching stijgt

Steeds meer ondernemingen vragen zich af hoe ze van hun website, e-nieuwsbrief of blog een marketinginstrument kunnen maken. Daarbij wordt steeds meer beroep gedaan op internet marketeers. Marketingadviseur Peter Desmyttere, die KMO’s adviseert en begeleidt op vlak van marketing en communicatie, merkt een groeiende vraag naar e-marketing coaching.

post-image-3
E-marketing gaat volgens Desmyttere verder dan het bouwen van een website, blog of e-nieuwsbrief. Google-optimalisatie en de aanwezigheid op sociale netwerksites vragen steeds meer aandacht. En de opkomst van sms-toepassingen moet naadloos in bestaande e-marketing strategieën gegoten worden.

“De aanpak van marketeers is dan ook totaal verschillend”, vertelt Desmyttere. “Ze staan totaal onafhankelijk en objectief tegenover software. Technologie of software zijn voor marketeers een belangrijk middel, maar geen doel op zich. Bovendien hebben ze bij het bouwen van online projecten wel aandacht voor webdesign en creativiteit, maar beseffen ze als geen ander dat de beste online tools vooral klantvriendelijk en zoekmachinevriendelijk zijn. En daar durven de traditionele partijen wel eens tegen zondigen.”
Back to top button
Close
Close