Home/Campaigns/Wijs ondersteunt Fluvius bij go-to-market strategie Wijs ondersteunt Fluvius bij go-to-market strategie Wijs mag voortaan de go-to-market strategie van producten en diensten van Fluvius mee helpen ondersteunen. De Belgische netbeheerder van elektriciteit en aardgas is ontstaan uit de fusie van Eandis en Infrax. Het allround communicatiebureau uit Gent kreeg de Europese aanbesteding gegund, en mag hier drie jaar aan werken, met kans op verlenging. 2019-04-29Comment Fluvius zocht naar een fullservicebureau voor de ondersteuning bij het verkrijgen van noodzakelijke inzichten om strategische keuzes te maken met betrekking tot hun producten en dienstenaanbod. De klant centraal plaatsen is de kern van die strategische keuze. Vinger aan de pols houden van wat leeft bij hun klanten, wat hun noden en verwachtingen zijn, en hoe ze daar bijgevolg als bedrijf best op inspelen. Om binnen die strategische keuzes nieuwe diensten of bestaande diensten beter in de markt te zetten, hebben zij een Europese aanbesteding geschreven voor een 360° marketing bureau voor on- en offline media. Wijs werd als partner gekozen om Fluvius de komende drie jaar (met kans op verlenging) te ondersteunen bij de uitwerking van deze go-to-market strategie. Enkele elementen die onderdeel kunnen uitmaken van de opdracht zijn onder andere: marketingstrategie (customer journeys, positionering en segmentatie,..), marketingcreatie (campagne concept en beeldtaal,..), en marketinguitvoering (campagne roadmaps met on- en offline marketingmix, KPI-dashboarding..). Wijs voerde eerder al twee opdrachten met succes uit voor Fluvius, enerzijds het Fiber to the Home (FTTH, oftwel glasvezel-tot-in-de-woning) pilootproject en anderzijds BENOveren. Voor FTTH hielp Wijs Fluvius bij hun ambitieuze go-to-market project in 5 pilootgebieden door onder andere een centraal kennis- en inschrijvingsplatform te creëren, samen met een creatieve campagne en communicatieplan. Als netbeheerder heeft Fluvius de taak om iedereen te sensibiliseren om duurzaam te renoveren, vandaar het BENOveren project. Hiervoor tekent Wijs het marketing-communicatieplan uit voor de komende twee jaar. Het contentplatform werd onlangs gelanceerd, nu werkt Wijs het plan voor de sensibiliseringscampagne verder uit. “Wijs kon hiermee het vertrouwen van Fluvius winnen. We kunnen goed samenwerken én het goed vinden met elkaar, dus het nieuwe traject is iets waar we nu al enorm naar uitkijken”, verklaart Els De Troch, Account Director bij Wijs. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address