OREO wil België veroveren samen met Owen Wilson

Mondelēz International gaat met haar iconisch Amerikaans koekjesmerk de Belgische toer op in nieuwe reclamecampagne.

post-image-3

In 2018 pakt OREO uit met een nieuwe reclamestrategie waarmee het merk België wil veroveren. Met “DO YOU SPEAK OREO?” wil OREO de Belgen rechtstreeks en op een persoonlijke manier aanspreken.

Het iconische zwart-witte koekje staat bekend voor zijn Amerikaanse roots. Daarom koos het voor de Amerikaanse steracteur, Owen Wilson, als merkambassadeur om de Belgen rechtstreeks aan te spreken in hun eigen taal. In het reclamefilmpje haalt de acteur zijn beste Frans en Nederlands boven om de Belgen te doen verlangen naar het wereldberoemde Amerikaanse koekje, en dan liefst nog om het op te eten op de door menig koekjesliefhebber gekende manier: starten met de vulling, om daarna de twee koekjeshelften te verorberen. Dat is echter geen gemakkelijke opdracht, zeker wanneer de Belgen hem aanspreken in hun lokale dialect!

Ontdek hier alle filmpjes

En om nog dichter bij de Belgen te staan, zal OREO zich in 2018 ook richten op nieuws en events die relevant zijn voor hen. Voor de digitale campagne ging het merk daarom op zoek naar de belangrijkste Belgische symbolen en events in de eerste semester van 2018, en communiceert het met de Belgen in de universele OREO-koekjes taal. Het merk lanceert ook een ‘OREO frietkotmobiel’, waarmee het actief zal zijn voor de sampling van het iconische koekje op de belangrijkste events (bv. sportwedstrijden en grote evenementen) over heel België.

De nieuwe campagne gaat live in België op 15 januari en loopt tot juni 2018.

Back to top button
Close
Close