SpotX doet  de RTB uit de doekjes

Het video ad serving platform SpotX lanceert Log-level-data, een sprong voorwaarts in programmatic advertising. Hiermee kan men namelijk het  programmatisch aanbod voorspellen. Wat tot een betere transparantie en een hoger rendement moet leiden van reclamecampagnes.

post-image-3

Het video ad serving platform Spot heeft in bêta zijn Log-level-data programma gelanceerd, dat volgens het bedrijf een belangrijke doorbraak betekent in de sector van programmatische advertenties via Real Time Bidding (RTB). Concreet zou dit programma de niet verwerkte data van individuele veilingen beter verstaanbaar maken, waardoor men terugkerende schema`s zou kunnen herkennen in programmatische transacties.

Een analyse die het bedrijf en zijn klanten toelaat om de beste programmatische aanbiedingen te voorspellen en dus hun strategie op basis daarvan aan te passen. Tijdens de testfase die uitgevoerd werd in samenwerking met RTL Nederland hebben de Log-level-data analyses een potentiële stijging aangetoond van het omzetcijfer met een 30%.

Zei u "Log-level-data"?
Volgen het bedrijf SpotX zou het de eerste keer zijn dat een video ad-serving platform toegang geeft tot alle niet verwerkte data van de aangeboden advertentievoorraden, plus de verkochte video-impressies en de gerelateerde individuele veilingen.

De Log-level-data bevatten dus alle historische gegevens van voorraden, aanbod en veilingen. Strategische gegevens vermits zij het mogelijk maken om beter het aankoopgedrag en -dynamiek te begrijpen van media-inkopers, zoals media-agentschappen en adverteerders.

Dankzij deze informatie beschikken uitgevers over nieuwe inzichten, die zij beter kunnen gebruiken om hun yield management en commercieel beleid te optimaliseren.

"SpotX draagt bij tot een betere transparantie van het ecosysteem naar de uitgevers en adverteerders toe", aldus een tevreden Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux & Nordics.
 

 

 

Back to top button
Close
Close