Orange Belgium zet in op de gebruikerservaring om tv opnieuw uit te vinden en zijn verkoop te stimuleren

De telecomoperator lanceert een nieuwe generatie decoders op basis van een heruitgevonden tv-beleving. Het recept: nieuwe functies en geïntegreerde apps zoals VRT NU, Auvio, VTM GO, RTL Play, Amazon Prime Video en Streamz.

post-image-3

Orange Belgium zet vaart achter zijn nieuwe commerciële strategie: de gebruikers de best mogelijke ervaring bieden.

Na de kaap van 400.000 convergente klanten te hebben bereikt, lanceert de telecomoperator een nieuwe generatie decoders, gebaseerd op Android TV en voorzien van verschillende nieuwe functies. Daartoe behoren de integratie van native apps van contentproviders zoals Amazon Prime Video en Streamz, Chromecast-functies, of een nieuwe cloudgebaseerde tv-opnamedienst voor meerdere schermen.

Deze nieuwe aankondiging komt er na de introductie van de Jupiler Pro League en de optie Orange TV Lite, bestemd voor klanten die hun tv-abonnement niet willen opzeggen.

De nieuwe decoders zijn voorzien van compleet nieuwe functies die de klanten een ervaring moeten bieden "die anders is dan die bij de concurrenten".

De nieuwe interface is gebaseerd op het Android TV-ecosysteem en biedt rechtstreeks toegang tot native apps van contentproviders zoals VRT NU en RTBF Auvio. De gebruikers hebben zo rechtstreeks toegang tot de content die zij zoeken. Sommige van die native apps zijn vooraf geïnstalleerd, zijn beschikbaar en worden geüpdatet zonder dat men een Google-account nodig heeft, zoals het bij een rimpelloze klantervaring past.

De settopbox bevat ook een nieuwe, zeer performante chipset waarmee men content in 4K-resolutie bekijken kan.
Vermits de nieuwe decoders werken met het Android-ecosysteem kan men eveneens beroep doen op tal van apps en verschillende games.

Dankzij de Google Assistant functie kan de decoder met spraak bestuurd worden, via een microfoon die zich in de afstandsbediening bevindt.
Het systeem slaat nu de opgenomen programma`s op in de Orange cloud, waardoor klanten van eenzelfde huishouden die kunnen oproepen vanop elk toestel, of dat nu een tv is of via de Orange TV Plus-app (op smartphone, tablet, web).

Om een nog impactvoller waardepropositie te brengen bevat de nieuwe decoder bijkomende voordelen op het gebied van content: dankzij een partnerschap met Streamz kunnen de klanten gedurende 3 maanden gratis genieten van de hele cataloog van deze streamingdienst.

"Deze nieuwe generatie decoders zal de manier veranderen waarop wij content leveren aan onze klanten. Dankzij de integratie van native apps en andere functies stellen wij hen in staat om nieuwe, innovatieve ervaringen te beleven. Door aan verschillende contentproviders, zelfs lokale, een platform te bieden, bevorderen wij de diversiteit bij de productie en verbreden wij de waaier ervaringen voor onze klanten", concludeert Christoph Dujardin, Chief Consumer Officer bij Orange Belgium.

Back to top button
Close
Close