Groupon ziet zijn aandeel zakken met 35,8% sinds zijn lancering op 4 november 2011

Het aandeel van de groepsaankopen-site Groupon, dat op 4 november jongstleden met veel tromgeroffel op Nasdaq gelanceerd werd aan de prijs van $ 20, en dat zijn eerste beursdag afsloot op $ 26,11, heeft verleden vrijdag zijn koers afgesloten op $ 16,75, wat een daling is met 35,85% in minder dan een maand tijd.

post-image-3

Zoals vaak het geval is bij de lancering van de eerste publieke emissies van aandelen, koelt het aanvankelijk enthousiasme van de investeerders en speculanten in de daarop volgende weken snel af, vooral bij aandelen van bedrijven uit het internetwereldje.

Heel wat financiële analisten hadden zich sceptisch uitgelaten over de toekomstige resultaten van Groupon dat, ondanks de meer dan 143 miljoen abonnees in meer dan 145 landen, sinds begin dit jaar verliezen blijft opstapelen als gevolg van een agressief commercieel beleid en een concurrentie die steeds harder wordt, niet alleen in de Verenigde Staten maar ook in Europa.
 
België is daar geen uitzondering op, met Groupolitan, Promobook, Promocity en Coolcoups, plus de stijgende invloed van de persgroepen in deze niche.

Back to top button
Close
Close