TikTok Shop: de komst van E-Commerce op TikTok

Voor zijn verdere uitbreiding heeft TikTok, de app met korte video’s die heel wat mensen verleiden kan, beslist om een shoppingfunctie in zijn platform te verwerken.

post-image-3

Volgens BDM zal een nieuwe functie, die al sinds november uitgetest wordt, binnenkort te zien zijn bij de Amerikaanse TikTok-gebruikers.

Nadat de hashtag #TikTokMadeMeBuyIt massaal verscheen, was het sociale netwerk een middel geworden om nieuwe producten te vinden om te kopen maar ook om aankopen te plannen.

In een reactie daarop heeft het platform beslist om een nieuwe functie te introduceren: TikTok Shop. Erg gelijkend op Instagram Shopping, en toekomstige verkopers zullen er hun commerciële producten kunnen promoten.

De tool zal in de Verenigde Staten gelanceerd worden, waar de gebruikers producten rechtstreeks op de app kunnen verkopen. Dankzij deze innovatie zullen merken en content creators hun producten op het platform kunnen voorstellen maar ook links om te kopen rechtstreeks in hun video kunnen integreren, zodat de gebruikers de mogelijkheid hebben om die te kopen.

Alhoewel het moederbedrijf van TikTok nog niets aangekondigd heeft over een uitrol buiten de Verenigde Staten, is het niet onmogelijk dat TikTok Shop in de volgende maanden ook hier komt.
 

Back to top button
Close
Close