Creatief team van Onlyhumans breidt uit met Ludo Truyens en Simon De Volder

Digital Agency Onlyhumans versterkt haar creatief team met de ervaren concept copywriter Ludo Truyens en met jong videogeweld Simon De Volder.

post-image-3

Als creatieve/concept copy brengt Ludo Truyens niet alleen strategieën tot leven, hij vertaalt ook met een kinderlijk gemak briefings en data naar creatieve ideeën. Niet verwonderlijk gezien de tonnen ervaring die Ludo bij diverse agency’s verwierf. Hij startte zijn carrière als copywriter vijftien jaar geleden met de bronzen medaille op de CCB-copywriterswedstrijd en sleepte wat later De Standaard Solidariteitsprijs in de wacht. Sindsdien werkte hij voor tal van bureaus waaronder Vandekerckhove & Devos, SPITZ, RCA Group, Premedia en Next Issue. Flexibiliteit en een hands-on-mentaliteit zijn twee kernwoorden bij Ludo’s manier van werken. Maar zijn échte geheim voor een succescampagne? “Het gaat erom dat je voor elke klant of case een goed verhaal vertelt dat mensen doet bewegen. Alles begint door onbevangen – en soms zelfs met een speelse blik – de dingen te bekijken, te besnuffelen, af te tasten en binnenstebuiten te keren om zo bij hét idee uit te komen. Dat giet je daarna in menselijke taal. En of je daar dan een mooie saga laat uitgroeien, het in twee woorden vat of enkel een sterk beeld gebruikt: de beste ideeën blijven overeind in verschillende kanalen en komen binnen bij diverse doelgroepen.”

Managing Partner Philippe De Puydt licht toe: “Meer en meer bedrijven kiezen voor een social first benadering in plaats van het louter declineren van above-the-line-campagnes. Dat zorgt ervoor dat we onze creatieve afdeling zien groeien. Verder wordt video steeds belangrijker op social media, waardoor we voor onze klanten almaar meer video formats creëren. Zo brengen we hun merkverhalen tot leven.”

Dat is meteen de reden dat Simon De Volder als nieuwe ‘human’ de videostudio versterkt. Op die manier geeft Onlyhumans audiovisuele expertise een prominente plek in huis en kan het agency meer en sneller audiovisueel materiaal opleveren, van animaties en foto’s tot reportages. En ook Simon is ervan overtuigd dat je met het juiste idee hét verschil maakt: “Het belangrijkste blijft het creatieve idee. Hoe spring je eruit? Hoe val je op? Eens je dat weet, komt het erop aan dat idee goed te vertalen.”
Onlyhumans is een Digital Agency dat specialiseert in datagedreven marketing en creatieve storytelling. Het heeft vestigingen in Antwerpen en Gent en ontwikkelde al verschillende campagnes voor o.a. Oystershell, Telenet, Ferrero, Daikin, Renson, Stad Antwerpen, Tadaaz, Multipharma, Beobank, Artsen Zonder Grenzen en Bpost.

Back to top button
Close
Close