Getronics & Connectis verenigen zich onder een nieuwe branding om de leidende partner te worden in Digitale Transformatie

Getronics kondigt vandaag een nieuwe merkidentiteit aan om de fusie van Connectis met het Getronics portfolio af te ronden. Vanaf nu worden ze onder dezelfde naam ondergebracht. De vernieuwde merkidentiteit betekent een agressieve strategie van Getronics om de grootte van het bedrijf te verdubbelen en zichzelf te positioneren als leidende partner in Digitale Transformatie en kwalitatieve diensten te bieden aan  eindgebruikers.

post-image-3

De rebranding is het gevolg van de recente overname van Getronics door Bottega InvestCo S.à r.l voor 220 miljoen euro in juli van dit jaar. De integratie van de twee merken brengt de expertise van beide bedrijven samen om de klant beter van dienst te zijn en om continue innovatieve business transformatie oplossingen en diensten te leveren. Bovendien zal de fusie lokale entiteiten toegang geven tot belangrijke markten in EMEA en APAC, waardoor ze betere relaties met hun klanten en partners kunnen onderhouden.

Getronics werd opgericht in 1887 en was pionier in de ontwikkeling van ‘Workspace Management’ in IT. Het specialiseert zich in end-to-end oplossingen voor de Digitale gebruiker. De Getronics groep heeft nu meer dan 4.500 medewerkers in 22 landen, goed voor een omzet van 500 miljoen euro.

Connectis (een resultaat van de integratie van leidende Spaanse IT-bedrijven) werd lid van de Getronics familie in 2012 en specialiseert zich in IT-oplossingen en -diensten, specifiek in de openbare sector, de sociale sector en de financiële en industriële sector. Connectis heeft 2.400 medewerkers in dienst, een omzet van 130 miljoen euro en biedt diensten aan 500 klanten in het Iberisch Schiereiland en de Latijns Amerikaanse markten aan.

Het nieuwe bedrijfslogo is een combinatie van de Getronics en Connectis branding met als slogan ‘connecting possibilities’. Daarmee symboliseert het de kernwaarden zoals mensgerichtheid, veerkracht, aanpassingsvermogen en proactiviteit. De rebranding  introduceert de Spaanse, Franse, Italiaanse en Portugese Connectis markten in het Getronics portfolio, en versterkt zo haar aanwezigheid op de Europese markt.

Nana Baffour, bestuursvoorzitter en CEO van de Getronics Groep, licht toe: “Getronics begint aan een opwindend nieuw hoofdstuk. We streven ernaar om de toonaangevende partner te worden voor onze klanten die ervoor opteren om hun bedrijven digitaal te transformeren, met een speciale focus op de creatie van tevreden eindgebruikers. Ons doel is een bedrijf te worden met een omzet van 1 miljard dollar en een winstpercentage van dubbele cijfers tegen 2020. De fusie van de Getronics en Connectis merken is tekenend voor onze gezamenlijke visie om de kwaliteit van onze dienstverlening aan onze klanten te versterken, onze mensen te verenigen en onze kernwaarden te etaleren. Deze zijn onlosmakelijk verbonden met onze beide portfolio’s en omvatten mensgerichtheid, veerkracht, aanpassingsvermogen en proactiviteit. In onze toekomstvisie betekent dit de eerste stap van onze ambitie en streven naar een sterkere organische en M&A groei en het vertakken naar nieuwe verticale markten.”

Back to top button
Close
Close