HiMedia wordt AdUx en plaats de gebruikservaring centraal in zijn nieuwe strategie

Het vak van de reclameregie is de laatste jaren aanzienlijk geëvolueerd; het noopt de spelers uit de sector om hun positionering en hun aanpak nu te herzien. De komst van adblockers heeft de kaarten duidelijk herschud en dwingt de professionals uit de online reclamesector om het geweer van schouder te veranderen. HiMedia wordt daarom AdUX en zet in op gebruikservaring als sluitsteen van zijn nieuwe strategie, wat meteen vergezeld gaat van een complete rebranding.

post-image-3

Na 20 jaar activiteiten in de sector was het nodig om zich in vraag te stellen, aldus Vincent Delmotte, Country Manager van de nieuwe structuur. "De internauten willen geen sites vol schreeuwerige reclame meer zoals vroeger de norm was. Die periode is voorbij en dat vraagt van ons maar ook de uitgevers een radicale aanpassing. Een aanpassing op vlak van soort reclame, maar ook van het format, want wij stellen een verschuiving van het publiek vast naar het mobiele, met een percentage van 40% tot 50%".

Via zijn grondig vernieuwd aanbod draait de Groep voortaan rond drie autonome platformen, die op 3 complementaire wijzen de begrippen van "digital ADvertising" en "User eXperience" met elkaar willen verzoenen.

  • Quantum biedt niet-opdringerige reclame via native advertising op de desktop, het mobiele toestel en video. Het is ongetwijfeld het product dat in de volgende maanden de grootste groeimarge zal vertonen.
  • Admoove biedt reclame aan die een onmiddellijk merkbaar voordeel biedt aan de gebruiker, dankzij fijnmazige geo-localisatie en kwalificatie van het publiek. Een format dat nog aanpassingen zal vragen en in de loop van 2017 volledig operationeel zou moeten zijn.
  • Adpuls van zijn kant biedt een aanbod voor engagement van de gebruikers naar de merken toe, onder andere via branded content, met full screen formats in optie, en direct marketing oplossingen.

Deze 3 platformen zijn de antwoorden op 3 problemen die AdUx vastgesteld heeft: advertenties mogen niet meer opdringerig zijn, zij moeten doelgericht zijn via geotargeting en een incentive aanbieden, en zij moeten tot slot beantwoorden aan een vraag naar engagement tegenover de merken.

Met een cataloog en een nieuw uitgebreid premium aanbod positioneert AdUx zich als koploper in België. HiMedia wordt dus AdUx: Ad voor Advertising, en UX voor User eXperience. Het bedrijf zal zijn platformen op alle belangrijke Europese markten en zijn vestigingen in Latijns Amerika uitrollen, wat zo zuurstof moet geven aan de terugkeer naar groei die aangekondigd werd bij de publicatie van zijn trimestriële cijfers.

Cyril Zimmerman, CEO en oprichter van het bedrijf, legt ons uit: "Wij knopen terug aan met groei, dankzij onze platformen voor native publiciteit (Quantum), voor geotargeting (Admoove) en onze customer engagement oplossingen (AdPulse). Deze drie aanbiedingen beantwoorden aan de huidige problematiek van de digitale reclamemarkt, om efficiency bij de reclame (Advertising) te verzoenen met eerbied voor de gebruikservaring (UX). Door onze identiteit te veranderen en AdUX te worden bevestigt het bedrijf dat het adverteeroplossingen wil aanbieden die de gebruikservaring eerbiedigen en slaat het een nieuwe bladzijde om in zijn ontwikkeling".

Back to top button
Close
Close