Tien tips om je zaak te laten groeien met Facebook

Kmo’s die willen uitbreiden, weten vaak niet waar ze moeten beginnen. Facebook heeft op basis van zijn statistieken onderzocht hoe kmo’s kunnen groeien door actief te zijn op sociale media. De sociaalnetwerksite deelt zijn bevindingen nu met kmo’s. Op 23 juni kunnen kmo’s extra tips en informatie krijgen op Boost Your Business, een evenement dat Facebook voor het eerst in Brussel organiseert.

post-image-3

Begin een gesprek
Hoe goed ken je je klanten? Je Facebookpagina is de perfecte plek om dat te ontdekken. Stel vragen, deel nieuws en tips, en laat mensen vertellen wat zij belangrijk vinden. Geëngageerde klanten zullen sneller trouw blijven, waardevolle feedback geven, en je zaak aanbevelen bij hun vrienden - je potentiële nieuwe klanten.

Post berichten over wedstrijden
Wil je dat meer mensen je pagina volgen of je product kopen? Geef hen dan een goede reden om actie te ondernemen. Berichten met wedstrijden, mooie aanbiedingen en kortingen helpen je om een groter publiek te bereiken en om nieuwe klanten te winnen. Als je je berichten boost of je aanbiedingen in de kijker zet via Facebook Ads, zal je zien dat nog meer mensen in actie schieten.

Voeg de recensiefunctie toe
Feedback van je klanten delen is een sterke manier om je verhaal te vertellen. Bovendien stimuleren positieve recensies webverkeer en dialoog. Vraag je klanten om feedback te geven op je pagina, of voeg de recensiefunctie toe, zodat de score die klanten geven automatisch op je pagina verschijnt.

Wees dé plek waar je interessante informatie vindt
Leuke, nuttige, of informatieve inhoud inspireert je publiek en betrekt hen bij je producten. Zorg er dus voor dat inhoud deel uitmaakt van je merk. Deel tips in how-to-video’s, werp een blik achter de schermen met foto’s van je producten. Als je mensen iets laat bijleren, zullen ze terugkeren naar je pagina.

Bouw aan een goede klantendienst via Pages Messaging
Uitzonderlijke diensten zullen je laten uitblinken in de massa en creëren ook meer loyaliteit. Er zijn nu nieuwe manieren om een goede dienst te leveren met een persoonlijke toets. Pages Messaging is een snelle en makkelijke manier om vragen apart te beantwoorden. Je kan tonen hoe behulpzaam je bent, door je reactiesnelheid automatisch aan te geven op je pagina.

Geef video’s een kans
Je moet geen groot merk met een groot budget te zijn om leuke video’s te maken. Je kan je producten op een authentieke en geloofwaardige manier in de kijker zetten door tips of informatie te delen via video’s die je zelf maakt met je smartphone of laptop.

Gebruik Facebook Insights om te leren wat werkt

Wie bekijkt je pagina? Wanneer? Hoe? Welke berichten krijgen het meeste reacties? Via Facebook Insights kan je dit leren, zodat je kunt ontdekken wat het beste werkt, en meer uit Facebook kunt halen.

Promoot je berichten gericht

Niets gaat boven het idee dat iets speciaal voor jou is gemaakt. Promoot je berichten en video’s dus voor de mensen waarvoor ze gemaakt zijn, via de interesse- en demografische opties in Ads. Vergeet niet om er een sterke ‘call to action’ aan toe te voegen, bijvoorbeeld om je pagina te liken of om je website te bezoeken.

Vind een nieuw publiek
Stimuleer groei door een nieuw publiek te bereiken dat net als je klanten is. Gebruik je database om aangepaste en vergelijkbare doelgroepen te maken voor je advertenties. Zo ben je zeker dat je de mensen bereikt die je zaak waarschijnlijk het meest interessant zullen vinden.

Laat fans klant worden
Facebook sleutelt voortdurend aan zijn advertentie-opties om het nog makkelijker te maken voor kmo’s om in dialoog te gaan met hun klanten en om te groeien. Zo trekken de carrouseladvertenties meteen de aandacht door verschillende afbeeldingen van je product op hetzelfde moment te tonen. Bovendien kan je met dynamische productadvertenties relevante producten promoten voor klanten die op je website of in je mobiele app door je productcatalogus bladeren.

Meer informatie: https://www.fbboostyourbusiness.com/brussels

Back to top button
Close
Close