Home/Mobile marketing/MicroStrategy geeft toegang tot de Facebook gegevens MicroStrategy geeft toegang tot de Facebook gegevens MicroStrategy, specialist in business intelligence software, biedt bedrijven toegang tot de gegevens van Facebook gebruikers die daarvoor toelating gegeven hebben. 2011-09-09Comment Hiervoor doet MicroStrategy beroep op Gateway for Facebook, alsook een mobiele toepassing met de naam Alert. Daarmee kunnen de gebruikers van het sociaal netwerk aangeven welke merken zij wensen te volgen. De bedoeling is dat de bedrijven zo de sociale media beter kunnen gebruiken als een marketingtool om klanten te verwerven en hen aan zich te binden..Gateway for Facebook is een "cloud" toepassing waarmee bedrijven -na toestemming van de gebruiker- persoonlijke informatie uit Facebook kunnen halen om die te gebruiken voor marketing doeleinden. De tool vormt deze gegevens om tot een relationele datastructuur die rechtstreeks geëxporteerd kan worden naar mobiele toepassingen of CRM. Om vervolgens gepersonaliseerde marketingacties te houden.Een voorbeeld van het gebruik van "Alert": een horecabedrijf kan aan de Facebook gebruiker een e-coupon geven voor een gratis koffie zodra hij op Zaventem landt. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address