Home/Community marketing/GroupM wendt zich tot de Belgische start-up WebVeille GroupM wendt zich tot de Belgische start-up WebVeille De jonge Belgische start-up WebVeille, specialist in de monitoring van de e-reputatie, heeft zopas een strategisch samenwerkingsakkoord gesloten met GroupM, de nummer één in het beheer van media-investeringen. 2011-09-07Comment Een mooie commerciële kans voor WebVeille, een bedrijf in ons land dat e-reputatiemonitoring aanbiedt, en nu een strategisch samenwerkingsakkoord gesloten heeft met de gigant GroupM, specialist in het beheer van media-uitgaven.Dankzij dit partnerschap kunnen GroupM en haar filialen MAXUS, MediaCom, Mindshare en MEC hun huidige marktstudies uitbreiden met de analyse van het online gedrag van de gebruikers. GroupM kan voortaan van zowel kwantitatief als kwalitatief punt het effect van een campagne meten, maar ook de waarde van een merk analyseren of de mond-aan-mond buzz rond een merk. Dankzij real time analyse kan GroupM zelfs anticiperen op de feedback van de gebruikers, en zo de ROI (return on investment) van haar campagnes optimaliseren.Ter herinnering, het idee van WebVeille ontstond in 2007 in het achterhoofd van twee studenten (Handelsingenieur) aan de Universiteit van Bergen. Zij waren overtuigd van de cruciale rol die het sociale web zou gaan spelen bij het beheer van het imago van een bedrijf. In 2010 hebben Jonathann Mingoia en Angelo Geraci dan hun bedrijf WebVeille opgericht. Een start-up die zich bezighoudt met de opvolging en analyse van wat er op het internet gezegd wordt over producten, merken en concurrenten, om zo eventuele negatieve opinies te ontdekken die schade kunnen toebrengen aan de reputatie van een bedrijf.WebVeille onderscheidt zich door de combinatie van een geavanceerde technologie en het verweven van het menselijk inzicht in het analytisch proces. Dankzij deze technologie kan men niet alleen overgaan tot kwantitatieve metingen van alles wat online gezegd wordt, maar ook, vanuit een kwalitatieve optiek, de meningen van de internauten verzamelen om de weerslag ervan te evalueren en te bepalen welke acties er ondernomen moeten worden om de e-reputatie beheren.Dankzij de analyses die hieruit voortvloeien kan men dus in real time anticiperen op de online buzz, en de ROI van een campagne optimaliseren. WebVeille is momenteel het enige Belgische bedrijf dat dit kwalitatieve onderdeel aanbiedt. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address