Home/E-commerce/E-commerce initiatief voor de Spaanse groep Inditex E-commerce initiatief voor de Spaanse groep Inditex Het is zover: vanaf 6 september 2011 lanceren zes merken van de textielgroep Inditex (Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho, Stradivarius en Uterque) hun webshop in verschillende Europese landen. Een dag later is het de beurt aan Zara en Zara Home om met hun webshop van start te gaan op de Amerikaanse en Japanse markt. 2011-09-06Comment België wordt een beetje stiefmoederlijk behandeld, want enkel de merken Zara en Zara Home zullen in het tweede semester toegankelijk zijn om er online te kopen. De online verkoopsite van Zara werd op 2 september gelanceerd in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, Portugal en Groot-Brittannië, zes landen die samen goed zijn voor 30% van het omzetcijfer van de groep. De hele logistiek zal verzorgd worden vanuit Spanje, zelfs voor de Verenigde Staten en Japan, waar men zijn bestelling binnen de 48 uur zal ontvangen, een prachtprestatie, geleverd in een winkel naar keuze of thuis, per expres of normale post. Hierbij dient opgemerkt dat de 6 hierboven genoemde merken van Inditex zeer actief zijn op de sociale netwerken, met meer dan zes miljoen fans op Facebook, waarbij men dan ook nog eens de 10 miljoen fans van Zara moet tellen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address