e-shopping: tablets bevorderen de online verkoop

Iedereen heeft het over mobiele shopping met de smartphone als middelpunt, maar een onderzoek van Forrester Research adviseert de verkopers zich voor te bereiden op de "tablet commerce".

post-image-3

Het onderzoek met de titel "Why Tablet Commerce May Soon Trump Mobile Commerce" baseert zich op een bevraging van 28.000 Amerikaanse online verkopers. Die menen dat hun klanten bij hun bestelling steeds vaker een tablet gebruiken en steeds minder een smartphone, waarvan het kleine scherm toch een handicap is die hen belet om comfortabel online te kunnen kopen.

Tot de voordelen die de tablet heeft tijdens het aankoopproces behoren de horizontale weergave, het afspelen van video, en de mogelijkheid om pagina`s te kunnen omslaan, wat het lezen van een elektronische catalogus aangenamer maakt. Forrester brengt ook nog aan het licht dat de tablet vooral thuis gebruikt wordt, wat een meer ludieke koopervaring biedt.

Het onderzoek stelt tevens vast dat de meest vernieuwende verkopers tablets gebruiken in hun winkel als vervanging van kiosken, of als een manier om hun klanten extra diensten aan te bieden.

Nu is het dus zaak voor de online verkopers om hun content (en dan vooral hun catalogus) aan te passen aan weergave op de tablet. Sinds verleden jaar hebben koopkrachtige Belgen al 140.000 tablets gekocht (voornamelijk iPad), en de jaarlijkse groei in 2012 wordt voor de Android modellen op 135% geschat.

Back to top button
Close
Close