In juni groeide de Belgische e-retail markt met 9% op jaarbasis

Deze groei is voornamelijk te danken aan de stijging van de gemiddelde waarde van de winkelwagen. De verkoopindex eRetail BeCommerce van Capgemini bereikt 146 punten, en de gemiddelde winkelwagen stijgt tot 190 euro.

post-image-3

Op maandbasis bedraagt de groei 1,6% tegenover de maand mei, maar op jaarbasis heeft de markt van de Belgische online retail 9% bereikt. De maanden met de sterkste groei waren januari en mei (rond de 15% maandelijkse groei) en de slechtste waren juli 2010 en februari 2011, met dalingen van 16% op maandbasis. Naar de maand juli 2011 wordt dan ook door iedereen uitgekeken. Met de index kan men gelijkaardige trends vaststellen in het vorige jaar, die erop wijzen dat de online aankopen seizoensgebonden zijn. Maar bij hogere bedragen.

In de loop van het jaar is de gemiddelde aankoop dus met 30 euro gestegen om nu 190 euro te bedragen, bij een conversiegehalte van 2,6% in juni (0,3% minder dan de maand tevoren).

De index heeft betrekking op 17 e-retails, waaronder Carrefour, Damart, Fatboy, La Redoute, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, en Snapstore van Cameleon.

De index zou ook uitgebreid worden naar andere deelnemers, klein en groot. CapGemini is op zoek naar bedrijven die hiervoor kandidaat zijn, om zo van de BeCommerce index de "belangrijkste indicator van de prestaties in de industrie van de online verkoop in België" te maken.

Back to top button
Close
Close