Accorhotels.com: eerste prijs voor de klantrelatie

Accorhotels.com, het reserveringsportaal voor de hotels van de Groep, heeft de eerste prijs behaald van het Podium van de Klantrelatie, in de sector Toerisme, uitgereikt door BearingPoint en TNS Sofres. Deze prijs werd toegekend door 400 klanten die zich uitspraken over meer dan tien structurele dimensies van de klantrelatie, zoals de evolutie van het aanbod, innovatie, de kwaliteit van het contact, transparantie, beschikbaarheid van de informatie en het retentiebeleid.

post-image-3

"Sinds enkele jaren is de klantervaring een belangrijke, prioritaire pijler die de Groep tot zijn ambitie gemaakt heeft. De doelstelling tegen 2015 is vooral onze bestaande klanten te binden, door het aantal leden te verdubbelen van de A|Club die momenteel meer dan zeven miljoen klanten telt. Om zo goed mogelijk te beantwoorden aan de verwachtingen van haar klanten heeft Accor trouwens een permanente meting van de tevredenheid op punt gesteld via een online systeem, waardoor men elke dag de Klanttevredenheid kan zien. Bovendien waren wij de eerste hotelketen ter wereld om toe te treden tot TripAdvisor, om zo de klantencommentaren rechtstreeks op de hotelfiches te kunnen vermelden vanop het reserveringsportaal van de Groep, Accorhotels.com", verklaart Cédric Gobilliard, Directeur Rechtstreekse Verkoop en Klantenbinding.
 
Door diensten uit te werken met grote toegevoegde waarde, heeft Accorhotels.com ondertussen erkenning verworven op het internet, waar het in Frankrijk de belangrijkste site voor hotelreserveringen werd, en een van de belangrijkste in Europa. De portaalsite telt wereldwijd meer dan zeven miljoen unieke bezoeken per maand. Accor is bovendien de belangrijkste hotelgroep op vlak van transacties op mobiele toestellen, en dit dankzij de iPhone app, die al 700.000 keer gedownload werd, en waarmee bijna 15.000 kamers per maand geboekt worden.

Back to top button
Close
Close