Google breidt haar platform uit voor de optimalisering van advertenties

De aankondiging van de overname van het bedrijf Admeld heeft naar eigen zeggen tot doel de positie van Google op de markt van display advertising te versterken. Zelfs al zal Admeld toch zeker in het begin een zekere autonomie van handelen behouden.

post-image-3

Met Admeld, een platform voor optimalisering van publiciteit, kunnen de uitgevers van websites contact leggen met tal van reclamenetwerken en andere agentschappen. Admeld biedt een gezamenlijk systeem van opbod aan en van real time analytics.

Volgens de voorwaarden van deze aankoop verklaart Google het huidige procedé voor het beheer van advertenties gemakkelijker te willen maken voor de uitgevers, omdat dit te ingewikkeld zou zijn. "Wij horen belangrijke uitgevers van sites vaak zeggen dat het beheer van advertenties inefficiënt en ingewikkeld is", aldus Neal Mohan, Vice-president belast met display advertising bij Google. Google wil ook de doeltreffendheid en de flexibiliteit verbeteren van de tools voor het beheer van de advertenties.

De twee partners hebben verklaard dat Admeld net als voorheen andere reclamenetwerken zal blijven ondersteunen.

Waar Google tot nu toe niet echt aanwezig was op de markt van display advertising, is dat nu aan het veranderen. Volgens een rapport van IDC is het aandeel van Google in het eerste trimester van dit jaar geklommen naar 14,7%, en gaat het nu voor het eerst Yahoo vooraf, dat goed is voor 13,6% van de markt. De voorwaarden voor de aankoop werden niet bekend gemaakt, maar TechCrunch heeft het over een bedrag van 400 miljoen dollar.

Back to top button
Close
Close