De sociale media doen de verkoop stijgen

Regus, specialist in flexibele werkruimten, heeft een onderzoek uitgevoerd naar de impact van de sociale netwerken op de activiteit van bedrijven. Een opmerkelijke vaststelling: het percentage bedrijven dat nieuwe klanten verleidt via de sociale netwerken is in een jaar tijd aanzienlijk gestegen.

post-image-3

Dit onderzoek is gebaseerd op de antwoorden van 17.000 directeuren en bedrijfsleiders uit 80 landen. Het onderlijnt dat het aantal bedrijven dat beroep deed op sociale netwerken, blogs, microblogs en fora om zijn activiteit uit te bouwen in de laatste maanden sterk geëvolueerd is.

Op internationaal vlak is het percentage bedrijven dat erin slaagde nieuwe klanten te winnen dankzij sociale netwerken zoals Facebook gestegen met 7%. In Frankrijk is het percentage bedrijven dat succesvol nieuwe klanten kon verleiden via de sociale netwerken in een jaar tijd van 33% naar 43% geklommen.

Wereldwijd maakt 52% van de bedrijven gebruik van online diensten zoals Twitter om contact te leggen met zijn klanten. De professionele sociale netwerken hebben ook een sterke aantrekkingskracht: 53% van de bedrijven moedigt haar personeelsleden aan om zich in te schrijven op sites zoals LinkedIn, Xing en Viadeo. Tot slot is 74% van de bedrijven het erover eens dat een marketing strategie die de sociale media links laat liggen tot mislukken gedoemd is.
Maar 61% van het panel benadrukt ook de noodzaak om een evenwicht te bewaren bij de samenstelling van de communicatiekanalen, omdat een strategie die de traditionele media en de digitale media niet combineert, niet kan werken.

En waar 66% van de bedrijven momenteel een deel van het marketingbudget wijdt aan de sociale netwerken, zijn er toch nog verschillen. Zo besteedt 52% van de bedrijven minder dan 10% van zijn marketingbudget aan de sociale netwerken, en 35% van hen meer dan 20%. Het onderzoek werd beheerd door de onafhankelijke vereniging Marketing UK.

Back to top button
Close
Close