Kiala maakt haar opwachting in de Red Herring

Kiala is een van de twee bedrijven die geselecteerd werden voor het "Red Herring 100" klassement. Bij dit klassement, dat opgesteld wordt door de persgroep gespecialiseerd in innovatie, worden de 100 meest veelbelovende jonge technologiebedrijven in Europa vermeld.

post-image-3

De criteria om in aanmerking te komen voor deze palmares zijn vooral gebaseerd op financiële performantie, technologische vernieuwing, de kwaliteit van het management, enz.

Kiala had zijn dienst voor de aflevering en terugzending van pakjes in 2001 gelanceerd, toen de e-commerce nog in zijn kinderschoenen stond. Tien jaar later heeft het Belgisch-Franse bedrijf zijn netwerk uitgebreid tot 5 Europese landen. Het bevat 300 webhandelaars, postorderbedrijven en telecomoperatoren. Tot haar klanten behoren grote namen uit de online handel (Amazon.fr, Bol.com, eBay, Snapstore, Vente Exclusive, ...), merken van grote ketens (AS Adventure, Esprit, Hunkemöller, IKKS, McGregor, Yves Rocher, ...), telecomoperatoren (Billi, Belgacom, Scarlet, ...) en postorderbedrijven (La Redoute, Neckermann, ...).

In België heeft Kiala 580 leverpunten op een totaal netwerk van 7.000 punten. Kiala zegt dagelijks tot 145.000 pakjes te verwerken, en sinds de lancering groeit het omzetcijfer gemiddeld jaarlijks met 56%.

Back to top button
Close
Close