Home/Web Analytics/Google koopt de specialist in social analytics PostRank Google koopt de specialist in social analytics PostRank Google heeft zopas voor een niet nader genoemd bedrag het bedrijf PostRank verworven (opgericht in 2007), wiens software op sociale netwerken het engagement meet van de gebruikers ten opzichte van voorwerpen, merken, content. 2011-06-07Comment De analytische gegevens van PostRank worden door adverteerders en uitgevers gebruikt om de populariteit van content en de doeltreffendheid van reclamecampagnes te bepalen. Voor Google, waarvan het merendeel van de inkomsten afkomstig is uit reclame, is het van levensbelang geworden om zulke tools aan te bieden, zoals het bedrijf toegeeft in een verklaring naar aanleiding van de aankoop: "Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om gegevens te meten en analyseren, en social analytics wordt belangrijker bij onze online activiteiten. PostRank maakt die gegevens nog meer betrouwbaar en nuttiger". De producten van PostRank werden bedacht om de gegevens van sociale media te monitoren en verzamelen, om ze relevant te maken voor de uitgevers en adverteerders. Deze technologie zou de eigen functies van Google Analytics moeten aanvullen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address