Home/Buzz marketing/Viadeo lanceert Social Ads Viadeo lanceert Social Ads Het sociale platform Viadeo heeft “Social Ads” gelanceerd, waamee iedereen op dat sociale netwerk een advertentiecampagne kan opzetten. Social Ads speelt in op het virale van Viadeo voor de creatie van een sneeuwbaleffect. 2011-05-27Comment De nieuwe dienst is eenvoudig te beheersen vanaf een dedicated interface. Het volstaat om een aantal criteria te selecteren (zoals activiteitensector, functies, geografische zones, enz.) en de reclameboodschap te herschrijven in een simpel en doeltreffend formaat (titel, korte teksten van maximum 140 karakters en dit alles vergezeld van een kleine visual). Vanaf de eerste dag van de campagne, selecteert het systeem 1.000 leden uit de gekozen doelgroep. De advertentie verschijnt vervolgens op het dashboard van hun profiel, in de “news”-sectie. Hoe meer er op een advertentie wordt geklikt, hoe meer deze zichtbaar zal zijn. Het aantal bekomen clicks op deze eerste dag bepaalt het aantal gewonnen contacts de dag nadien (Bonus Per Click), op een basis van 1 click = 50 contacts. En dit elke dag, gedurende 1 week. Social Ads wil de reclame een conversationeel en sociaal aspect bijbrengen, zonder opdringerig te willen zijn. Deze nieuwe dienst wordt eerst in Frankrijk gecommercialiseerd in de vorm van packaged aanbiedingen aan 1.000 of 2.000 clicks (de 100 eerste campagnes krijgen een lanceringspromotie van 49€). Social Ads zal worden uitgebreid in andere Europese landen en in de rest van de wereld. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address