“Social marketing” op z’n Belgisch

De mediacenters van vandaag betrekken steeds meer de sociale media in hun communicatie en doen een beroep op structuren, teams en tools die hun adverteerders een sociaal beleid bieden.

post-image-3

Van alle reeds bestaande oplossingen is er eentje die eruit springt: Qualifio Manager. De oplossing werd ontwikkeld door Olivier Simonis (ex Rossel) en Serge Rappaille (ex RMB en Atos Origin). Het nieuwe platform is perfect gelokaliseerd en aangepast aan het medialandschap van ons land. Deze start-up, opgericht in 2010 in Louvain-La-Neuve, heeft reeds vele Belgische media en grote adverteerders verleid, waaronder de restaurantketen Quick (partnership met Isobar).

Qualifio Manager is een SaaS-tool (Software As A Service) waarmee de uitgever van een (mobiele) website in enkele klikken wedstrijden, quizzen, enquêtes, personality tests kan aanmaken... Met als doel: de interactiviteit met webgebruikers te versterken en het verzamelen van opt-ins en profielen. Deze oplossing kan gebruikt worden op een website, de mobiele site of op een Facebook-pagina.

De oplossing houdt rekening met de specifieke behoeften van mediasites (kranten, magazines, audiovisuele media) en speelt in op talrijke marketingdoelen: het verhogen en behouden van trafiek, de database beheren of het publiek te monetiseren. Qualifio Manager bevat vernieuwende publicitaire producten, zoals co-branded wedstrijden (in de kleuren van de adverteerder), co-registratie (inschrijving op de nieuwsbrief van partners) en lead collection.

Allemaal elementen dus die de grote interesse verklaren van de grote Franse mediabedrijven in Qualifio Manager! Voor deze zomer plant Qualifio de opening van een kantoor in Parijs.

Back to top button
Close
Close