Home/Search Engine/Aegis Media investeert in “performance”-marketing Aegis Media investeert in “performance”-marketing De groep Aegis Media zet de ontwikkeling van haar digitale activiteiten verder. Gestructureerd rond de merken Isobar en iProspect, zet een team van 35 specialisten aan de hand van de laatste technologieën de stap naar de marketingperformance, sociale netwerken en mobiele communicatie. 2011-05-19Comment De groep Aegis herpositioneert zich en wil zo de adverteerders beter van dienst zijn die willen communiceren op nieuwe media en de laatste marketingtechnologieën gelinkt aan de smartphones/tablets. Het is in dit kader dat het digital data tracking & analytics team van Isobar onlangs (begin 2011) iProspect heeft geïntegreerd, onder impuls van Didier Ackermans (Digital Director) en Anne Bataille (CEO van de groep Aegis). Het opzet hiervan: een performancemarketing afdeling opzetten binnen het digitale media-aanbod, en deze expertise ten dienste stellen van de externe klanten van de groep Aegis, zoals reeds op het SEM-niveau het geval is. 70% van de iProspect-klanten zijn geen klanten van andere merken van Aegis (voornamelijk Carat en Vizeum). De groep Aegis is het eerste digitale media-agentschap van het land, met een team van 35 mensen en een omzet van 26 miljoen euro. De digitale afdeling, gegroepeerd rond het merk Isobar, bevat zowel strategen en digitale account managers als specialisten in sociale netwerkmarketing en mobile marketing (omzet in 2010: 18,5 miljoen euro). Naast deze specialisaties concentreert iProspect Belgium zich ook op de Search Engine Marketing (in 2010 goed voor een omzetcijfer van 7,75 miljoen euro, een verdubbeling in drie jaar tijd). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address