Papier blijft belangrijk voor Gouden Gids

Ondanks het feit dat de online versie van de Gouden Gids steeds populairder wordt, blijft de klassieke papieren versie toch standhouden.

post-image-3

Onderzoek toont aan dat 8 op de 10 gezinnen vasthoudt aan papier, dat een advertentie in print gemiddeld meer dan 80 telefoontjes van kopers genereert, dat 45 % van alle telefoontjes van alle Truvo-platformen de papieren versie als oorsprong heeft, en dat ruim driekwart van de bevolking de wens heeft uitgedrukt de papieren Gouden Gids te blijven ontvangen. 58 % van de Belgische bevolking zou trouwens nog altijd de gedrukte versie gebruiken. Niet zo verwonderlijk dan ook dat zo’n 45 % van de omzet van Truvo België of 70 miljoen euro nog altijd afkomstig is van het papier.

Er is natuurlijk een duidelijke verschuiving van de traditionele modellen naar nieuwe online producten. Waar in 2010 print en online samen goed waren voor 79 % van de bestedingen, zal dat naar verwachting in 2013 maar 56 % meer zijn, ten voordele van fenomenen als MySite, mobile, video, enz. Nu al gaat 63 % van de Belgische online-reclame naar zoekmachines en display advertising, vijf jaar geleden was dat nog geen kwart. 15 % van de KMO’s investeert al in reclame op zoekmachines, terwijl 20 % van de Belgische bedrijven intussen investeert in producten van Truvo.

Back to top button
Close
Close