Home/Social networking/Onze marketeers missen sociale strategie! Onze marketeers missen sociale strategie! Een recente studie wijst op het gebrek aan strategie met betrekking tot sociale media bij Belgische communicatieverantwoordelijken. Drie bedrijven op vier beschikken simpelweg niet over een sociale media-beleid! 2011-05-02Comment De resultaten van de nieuwe studie over het professionele gebruik van sociale media bij Belgische bedrijven, gerealiseerd door het communicatie consultancy agency Leads United, is ontstellend: slechts 16% van de bedrijven gebruiken sociale media voor hun crisiscommunicatie. Nog erger: één communicatieverantwoordelijke op twee doet niet aan monitoring via de sociale media, en 44% van de bedrijven die wel sociale media gebruiken, meten de ROI niet.Nog een vaststelling: maar liefst 73% van de ondervraagde organisaties beschikken nog altijd niet over een goed gedefinieerd beleid op dit vlak.De resultaten zijn gebaseerd op de antwoorden van 70 communicatie en marketingverantwoordelijken in diverse sectoren. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address