Truvo profiteert van de nieuwe media

Het bedrijf achter goudengids.be richt zijn marketingstrategie nu op de nieuwe media via een belangrijke update van zijn platform. Hiermee moeten relevantere zoekresultaten worden bekomen.

post-image-3
Truvo wil zich nu vooral profileren als een bedrijf dat diensten verleent in de nieuwe media. Het bedrijf lanceerde 10 jaar geleden een reeks digitale diensten onder het overkoepelende merk Gouden Gids, en vandaag raadplegen maandelijks 2,7 miljoen Belgen de website goudengids.be. Truvo wil zijn aanwezigheid in de nieuwe media dan ook versnellen door het ter beschikking stellen van diensten voor iPhones en Android- en GPS-toestellen.

Met de huidige 2,7 miljoen bezoekers bevindt de website zich in de top 10 van meest geconsulteerde Belgische websites. In 2007 bedroeg dat aantal unieke bezoekers op de website nog 1,5 miljoen. 

Belgische consumenten hebben het (mobiele) internet massaal geadopteerd. Volgens cijfers van Eurostat bedraagt de penetratiegraad van het internet nu 75%. De gemiddelde leeftijd van de Belgische surfer bedraagt 42 jaar, en de gemiddelde tijd die wekelijks online wordt gespendeerd: 14 uren.

Ook Facebook doet het goed. Gemiddeld hebben gebruikers 154 “vrienden” op dit sociale netwerk (16 tot 20-jarigen hebben 268 vrienden, en 45 tot 60-jarigen hebben er 90).

Dit alles heeft ertoe geleid dat de zwaartekracht van de reclame-investeringen zich verplaatst naar het internet. In 2010 stegen de online investeringen met 30% tot 168,3 miljoen euro. De reclame-investeringen op TV stegen daarentegen maar met 13%, volgende de CIM.

Al deze factoren verklaren de verandering in positionering van Truvo. Het bedrijf wil één van de beste Returns on Investment bieden met een kost per aandeel van 2,33 euro tegenover een kost per click van 0,41 euro voor Google Adwords en een conversiegraad van 13,9% (tegenover slechts 2% bij Google).
Back to top button
Close
Close