IT-beslissers worden meer beïnvloed door de online media voor hun aankopen

Wanneer ze op zoek gaan naar producten voor hun bedrijf, geven de IT-beslissers de voorkeur aan nieuwe informatiebronnen, en niet aan de traditionele media.

post-image-3
Volgens een enquête van Wildfire bij Britse bedrijven doen IT-beslissers voornamelijk een beroep op de sociale netwerken en de zoekmachines om hun koopbeslissing te ondersteunen.

De sociale netwerken en de online communities zijn de belangrijkste informatiebronnen (58%), gevolgd door de zoekmachines (50%), de online informatiebronnen (36%) en de professionele pers (32%).

18% van de IT-beslissers zegt minder geschreven publicaties te lezen dan 12 maanden geleden. 24% van hen geeft aan dat ze het merendeel van hun informatie online haalt. En 16% voegt eraan toe dat ze zich hiervoor meer beroepen op video’s en podcasts dan een jaar geleden.

Voor informatie die niet IT-gerelateerd is, grijpen dezelfde beslissers terug naar de traditionele media. 76% volgt de online informatiediensten en 54% ook televisieuitzendingen.

Volgens Debby Penton, algemeen directrice van Wildfire, bestaat er zoiets als een fragmentatie in de media: de nieuwe kanalen zoals de online zoekmachines en de sociale media worden steeds belangrijker in de aankoopbeslissingen voor IT-materiaal. Onze studie toont ook aan dat de neiging om zich te wenden tot de adviezen van collega’s en vrienden, wijder verspreid is in de wereld van de B2B dan in de B2C-omgevingen. De technologiemerken die deze trend negeren, riskeren een achterstand op te lopen tegenover hun concurrenten.” 
Back to top button
Close
Close