Home/Community marketing/Zet uw Fans en Followers om in duurzame en rendabele relaties Zet uw Fans en Followers om in duurzame en rendabele relaties Neolane, de uitgever van marketingsoftware, heeft een nieuwe tool gelanceerd waarmee marketeers individuele dialogen kunnen aangaan met hun klanten via de sociale netwerkplatformen, met inbegrip van Facebook en Twitter. 2011-04-07Comment Vraagt u zich af hoe u uw Facebook en Twitterpubliek, anoniem tot dusver, kan omvormen tot gekende en contacteerbare individuen? Het antwoord is eenvoudig: hiervoor volstaat het om “Neolane Social Marketing” te verwerven, de nieuwe applicatie van het Neolane platform (zesde versie) gewijd aan conversational marketing.Met de nieuwe tool kan men verder gaan dan met de huidige basistechnieken van sociale beïnvloeding om communities van fans te animeren en op te bouwen. Neolane Social Marketing maakt het voor marketingverantwoordelijken ook mogelijk om fans te bereiken, met hen te communiceren en one-to-one dialogen aan te gaan, door een combinatie van sociale netwerken en traditionele klantenrelaties.Guillaume Pech-Gourg, Senior Director CRM bij EMI, geeft een woordje uitleg over zijn eerste ervaring met Neolane Social Marketing: “ons nieuw direct-to-consumer business model is gebaseerd op de mogelijkheid om via de sociale netwerken individuele en rechtstreekse contacten aan te gaan met de fans van onze artiesten. De tool geeft ons de mogelijkheid meer te weten te komen over hun individuele smaken en voorkeuren, en dit aan de hand van one-to-one conversaties.”Concreter, biedt Neolane Social Marketing automatisatie, creatie, centralisatie en verspreiding van tweets op Twitter en posts op de Facebook-wall van een merk, de omvorming van anonieme Fans en Followers in erkende individuen met wie men in communicatie kan treden, of waarmee men sociale campagnes kan optimaliseren aan de hand van geavanceerde grafische analysetools.Wat een programma! Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address