Home/E-commerce/Ryanair laat zijn klanten klagen per e-mail Ryanair laat zijn klanten klagen per e-mail In overeenstemming met de EU-richtlijn inzake e-commerce, moet elk bedrijf dat goederen online verhandelt, zijn consumenten de mogelijkheid bieden klachten in te dienen per e-mail. 2011-03-18Comment Ryanair biedt enkel de mogelijkheid te klagen via fax, post of (overbelaste) telefoon, en dat is niet naargelang de Europese richtlijn. Meer bepaald is de low cost-onderneming in strijd met artikel 5 van de richtlijn. De zaak wordt nu onderzocht door de National Consumer Agency.Ryanair argumenteert dat de passagiers bij hun boeking op de hoogte zijn van de algemene koopvoorwaarden. Het bedrijf voegt eraan toe dat het minder klachten krijgt dan zijn concurrenten… De echte reden hiervan is ongetwijfeld dat de reizigers geen manier hebben om hun klachten over te brengen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address