Internet Explorer als “social shopping”-tool

De online shopping-applicatie boo.ly, afgelopen december gelanceerd voor de Google Chrome en Mozilla Firefox-browsers, is nu beschikbaar in add-on vorm voor Internet Explorer. Het gaat voorlopig nog om een Amerikaans experiment, dan later uitgebreid kan worden.

post-image-3
Het gaat voorlopig nog om een Amerikaans experiment, datlater uitgebreid kan worden.

boo.ly is een online aankoopassistent die de homepage van een browser omvormt in een virtuele shop. Zijn functie: Amazon, Google, Yahoo en andere websites omvormen tot aankooptools voor producten zoals TV’s, computers, printers, enz. Zijn beperking is dat boo.ly enkel op elkaar lijkende objecten kan vergelijken en bijvoorbeeld geen kleding waarop de criteria van merk, kwaliteit, esthetiek en kleur betrekking hebben.

Boo.ly kan ook informatie delen op sociale netwerksites zoals Twitter, Facebook enz., of via e-mail.

Van zodra de add-on geïnstalleerd is, wordt bij de zoekresultaten een groen icoontje geplaatst naast het resultaat dat het “meest interessant” is voor de klant. Boo.ly beschikt over een databank van meer dan 10.000 zelfstandige handelaars.
Back to top button
Close
Close