Meer Belgische consumenten tonen vertrouwen in de e-commerce

De Belgische e-commerce profiteert van een groeiend consumentenvertrouwen.

post-image-3
De e-commerce-activiteiten blijven maar toenemen in ons land, zowel wat betreft omzetcijfer als in aantal transacties en verscheidenheid van aanbod aan online winkels. Dat is de boodschap van de e-Shop Expo, die eind maart zal plaats vinden.

Hoewel de groei ook wordt aangedreven door trends zoals sociale online handel, is de echte reden voor de opkomst van de e-shops in ons land het vertrouwen dat consumenten hebben in virtuele shops en in de veiligheid van de transacties. En dat nog maar sinds kort.

Het is nu aan de online retailers en de multichannel retailers om dat vertrouwen te bevestigen, aldus de e-Shop Expo, dat tot doel heeft alle professionals uit de sector op één event te verenigen.

“De consument is vandaag de dag beter geïnformeerd dan ooit tevoren en wil flexibiliteit, veiligheid en een naadloze dienstverlening voor elk van zijn aankopen,” aldus Stefan Winters, project manager van de e-Shop Expo. “Om nieuwe klanten aan te trekken en de bestaande klanten tevreden te stellen, moet men zich blijven professionaliseren”.

De e-Shop Expo gaat door op 30 en 31 maart aanstaande in Tour&Taxis. De expo is exclusief bestemd voor bedrijven actief op het internet en die hun online winkelactiviteiten willen uitbreiden. De beurs biedt een zicht op alle beschikbare producten en diensten die een website kunnen optimaliseren.

Onder de deelnemers: Google, Bol.com, Mastercard en Alcatel-Lucent.

Gratis toegang na pre-registratie op www.eshopexpo.eu 
Back to top button
Close
Close