Emakina neemt Troy over

Emakina is terug aan het shoppen geslagen. Na een eerste golf van overnames in 2007, na zijn intrede op de Beurs, heeft het Belgische agentschap, beursgenoteerd op Alternext, de overname aangekondigd van de onderneming Troy.

post-image-3
Troy, voordien beter bekend onder de naam Kadratura, is een agentschap van een tiental personen dat het afgelopen jaar een omzet realiseerde van 2,3 miljoen euro met een brutomarge van om en bij het miljoen euro. Onder zijn klanten telt Troy: Smart, Test-Aankoop, D’Ieteren en United Biscuits (Sultana, Delacre…).

Emakina wordt nu voor 100% aandeelhouder van Troy Agency. Het betekent een investering van 0,4 miljoen euro, aangevuld met een prijsverhoging gekoppeld aan de meerwaarde, die Troy Agency zal creëren over een periode van drie jaar. Deze operatie zal worden gefinancierd door eigen vermogen, deels in contanten en het andere deel door de uitgifte van nieuwe aandelen op basis van toekomstige resultaten.

Het personeel van Troy zal nu geïntegreerd worden in de bureaus van Emakina. Didier De Jaeger, Voorzitter van Troy, wordt Executive Partner bij Emakina, en David Grunewald, General Manager van Troy, krijgt de verantwoordelijkheid over Emakina/Agency, de afdeling gespecialiseerd in het strategisch management van merken. Xavier Bouillon en Antoine Wellens bekleden de posities van Creative Directors. (ODD)
Back to top button
Close
Close