Home/Mobile marketing/Rupert Murdoch en Steve Jobs ontwikkelen iPad krant ‘Daily’ Rupert Murdoch en Steve Jobs ontwikkelen iPad krant ‘Daily’ Op de iPad, voor velen nog een e-book, zal tegen het einde van dit jaar of begin volgend jaar de ’Daily’ van Rupert Murdoch te lezen zijn. 2010-11-24Comment De ‘Daily’ is een nieuw dagblad dat enkel beschikbaar zal zijn op de iPad. De informatie wordt aangeleverd door een honderdtal journalisten. Het budget voor de ontwikkeling van deze krant bedroeg 30 miljoen dollar. De krant moet operationeel worden rond de kerstperiode. De exclusiviteit voor Apple zou echter van korte duur zijn, want de informatie zal zich later ook uitbreiden naar Android-toestellen.Rupert Murdoch stort zich hiermee dus (net zoals de Wall Street Journal), op de herlancering van het betalende informatiemodel op het internet. Volgens de geruchten zal de prijs van een abonnement zich situeren rond de dollar per week.Inhoudelijk zal de krant zowel tekst, beeld als videofragmenten bevatten. Wat betreft de pagina-indeling zal de ‘Daily’ vergelijkbaar zijn met een traditioneel dagblad, mét dagelijkse updates, maar zonder de onmiddelijke beschikbaarheid waarover een website wel beschikt.De grote onbekende blijkt wel de financiële duurzaamheid van het project. Zelfs met een model gebaseerd op publiciteit zal het project pas rendabel worden vanaf een half miljoen ingeschreven abonnees. Tegen het einde van dit jaar zullen er wereldwijd 14 miljoen iPads in omloop zijn, en 40 miljoen in 2012. Vandaar de intentie van Murdoch om zijn aanbod snel aan te bieden op het Android-platform. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address