MIXX Awards: Special Jury Award voor Boondoggle

De jury van de Mixx Awards besloot een special Award toe te kennen aan Boondoggle voor zijn campagne « Share avec ton grand-père » gerealiseerd voor VOO.

post-image-3
Video`s, foto`s, websites... Wij delen voortdurend dingen met mensen aan wie wij belang hechten. Maar hoe zit het met de grootouders? De meesten daarvan hebben geen toegang tot het internet. Om te proberen deze trend om te buigen, wilde de operator VOO deze speciale doelgroep overtuigen om online te gaan. En ging daarbij met heel veel tact te werk... 

In plaats van zich rechtstreeks tot de ouderen te richten, verkoos de adverteerder om zijn boodschap te verspreiden bij de mensen die met de doelgroep verwant zijn, en door middelen te gebruiken waarmee de oudere generatie meer affiniteit heeft, namelijk de post. Om het concept helemaal ten top te drijven werden YouTube video`s overgezet op antieke VHS cassettes, terwijl afbeeldingen gevonden op Facebook op papier geprint werden. 

Het geheel werd onder enveloppe verstuurd met een handgeschreven adres.
Door de doelgroep te bereiken via de jongeren, kon VOO zo mensen zonder internet overtuigen om zich op de VOO diensten te abonneren. Gewoon geniaal!
Back to top button
Close
Close