Home/Campaigns/MIXX Awards: Categorie « Best Brand/Product Launch », de resultaten! MIXX Awards: Categorie « Best Brand/Product Launch », de resultaten! In de categorie « Best Brand/Product Launch » won Duval Guillaume Antwerpen/Modem goud met de campagne « Axa brings print ad to life ». Het brons ging naar Duval Guillaume Brussels voor de campagne « Online Newsreaders » (Vandaag.be). 2010-10-29Comment Gold: « Axa brings print ad to life » - Duval Guillaume Antwerpen/ModemNiets vervelender dan een ongevalformulier te moeten invullen wanneer u toch al de pech van een ongeval hebt. Daarom heeft verzekeraar AXA grondig de manier willen wijzigen waarop de klanten met hun verzekeringsmaatschappij kunnen interageren. Hoe? Heel simpel door als eerste in België een iPhone applicatie uit te brengen die de chauffeur moet helpen wanneer hij met een ongeval geconfronteerd wordt. Bij een innoverend product hoort een originele lancering. De publiciteit vertoont een surrealistisch ongeval en nodigt de mensen uit om hun iPhone op de advertentie te leggen om te weten wat er echt gebeurd is, door naar een bepaalde url te surfen... De pub is dan op de iPhone te zien, via een call-to-action die de gebruiker aanspoort om de app te downloaden. Bij de campagne in de "pers" wordt de boodschap verspreid via banners, sociale media en blogs. In amper twee dagen tijd hebben meer dan 700 iPhone gebruikers de pub bekeken, terwijl tegelijkertijd een 6.500 personen die geen smartphone van Apple hebben eveneens het filmpje bekeken en de app ontdekt op de microsite.Resultaat: op de eerste dag van de campagne is de iPhone app van Axa de meest gedownloade "marketing" app geworden van het moment, terwijl honderden blogs de info over alle uithoeken van de wereld verspreid hebben.Een uiterst simpele campagne, zeer doelgericht ook, die efficiënt gebruik maakt van de buzz. Vooral omdat de verzekeraar een risico nam, gezien het vernieuwend gebruik van het mobiele platform.Bronze: « Online Newsreaders » - Vandaag.be - Duval Guillaume BrusselsDoel van de campagne: vandaag.be laten uitgroeien tot de bekendste nieuwssite in het noorden van het land. Hiervoor was het ordewoord: de nieuwe bezoekers onweerlegbare argumenten geven om over te schakelen op een nieuwe manier om nieuws te delen. Bij voorkeur op Facebook, op het moment dat de mensen de nieuwsberichten lezen, dat wil zeggen voor en na het werk, tijdens de middagpauze en na het avondeten. Er ontstond het idee om een originele manier te ontwikkelen om nieuwsartikels te delen, door aan de bezoekers van vandaag.be te vragen om online "newsreader" te worden. De mensen konden dus het artikel lezen na het met hun vrienden gedeeld te hebben. Na 10 dagen campagne telde de galerij niet minder dan 30.000 pageviews! Een interessant en humoristisch concept, waarmee het doel van de adverteerder efficiënt verwerkt kon worden in de campagne. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address