Home/Online media/De IAB veroordeelt “respawning” De IAB veroordeelt “respawning” Het Interactive Advertising Bureau veroordeelt de marketingpraktijk “respawning”. Het IAB beschouwt deze activiteit als illegaal. 2010-10-28Comment Deze praktijk, die afgelopen zomer opdook, zet cookies automatisch terug nadat een gebruiker ze heeft verwijderd. IAB Belgium en IAB Europe beschouwen “respawning” als onaanvaardbaar, omdat deze praktijk de gebruikers niet de keuze laat om al dan niet cookies toe te maten op hun computer. En dus beoordeelt de IAB deze activiteit als illegaal want strijdig met de Europese en nationale regelgeving betreffende de bescherming van gegevens.De IAB dringt er bij bedrijven nu op aan om zich niet bezig te houden met “respawning”-praktijken. Ze moeten ook stappen ondernemen om “respawning” te elimineren wanneer ze erover geïnformeerd worden. Het bureau stimuleert bedrijven ook om te adverteren op basis van behavioural advertising met dezelfde transparantie zoals die nu voor HTTP cookies geldt.Boris Jancen Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address