Home/Mobile marketing/Mobiele internetgebruikers pikken sociale netwerken op Mobiele internetgebruikers pikken sociale netwerken op Een studie uitgevoerd door het instituut TNS Sofres bij internetgebruikers uit 46 landen toont aan dat het gebruik van sociale netwerken op mobiele telefoontoestellen zich volop aan het ontwikkelen is. Zij geeft ook aan dat de gebruikers van het internet nu meer bezig zijn met de social media en de professionele netwerken dan met hun emails. 2010-10-18Comment TNS Sofres heeft zopas de resultaten gepubliceerd van een studie die de gedragingen en motieven van internetgebruikers over de hele wereld beschrijft. De studie, ‘Digital Life’ genoemd, analyseert de gedragingen van webgebruikers in 46 landen, waaronder Tanzania, Argentinië, De Verenigde Staten, China, Zweden en Frankrijk. Eén van de vaststellingen van het rapport heeft betrekking op de ontwikkeling van de sociale netwerken op mobiele apparaten. Mobiele gebruikers brengen iets meer dan 3 uur per week door op de sociale netwerken, terwijl ze slechts 2 uur aan hun emails besteden.Volgens TNS beantwoordt het gebruik van mobiele sociale netwerken aan de groeiende behoefte om instant bestanden te kunnen uitwisselen. Het wordt ook in de hand gewerkt door de grote functionaliteit van deze sites.Webgebruikers geloven dat hun mobiele gebruik van de sociale netwerken sterker zal stijgen dan op de PC. In de V.S. denken mobiele webgebruikers dat dat gebruik met 26% zal stijgen op de PC, en 36% op hun mobiele toestel. De studie van TNS geeft ook aan dat het gebruik van blogs en sociale netwerken heel snel stijgt in opkomende markten. Vier webgebruikers op vijf in China (88%) en 1 op 2 in Brazilië (51%) hebben hun eigen blog of schrijft op een forum, terwijl dat percentage slechts 32% bedraagt in de V.S. of in Frankrijk.In de opkomende markten, zoals Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en China, bedraagt de gemiddelde dagelijkse tijd gespendeerd op de sociale netwerken, meer dan 5 uur, tegenover 4 uur voor het versturen en ontvangen van emails. De grootste gebruikers van sociale netwerken zijn de Maleisiërs (9 uur per week), de Russen (meer dan 8 uur) en de Turken (bijna 8 uur). De webgebruikers uit de meer volwassen markten blijven trouwer aan hun email: zij brengen ongeveer 4 uur door op de sociale netwerken en iets meer dan 5 uur voor hun mailbox. In Frankrijk wordt gemiddeld dagelijks 4 uur besteed aan social networking en 5 uur aan emailing.Véronique ArèneMeer info op http://www.lemondeinformatique.fr/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address