Home/Social networking/Belux bedrijven staan achter op gebied van sociaal netwerken Belux bedrijven staan achter op gebied van sociaal netwerken Volgens een wereldwijde studie van Regus, bevestigen twee bedrijven op vijf dat ze klanten werven door gebruik te maken van social networking. Behalve in België. 2010-07-08Comment Meer dan 40% van de bedrijven wereldwijd gebruiken sociale netwerksites om nieuwe klanten te zoeken. Maar in de Belux, bedraagt dat percentage slechts 27%.Een belangrijke indicatie dat de interesse aantoont van bedrijven in sociale netwerksites, is dat meer dan één kwart van deze bedrijven een marketingbudget besteedt dat exclusief is voorbehouden voor dit communicatiekanaal. In België bedraagt deze proportie 13%.In contact blijven met zijn professionele relaties is de belangrijkste reden van het gebruik van sociale netwerksites voor 58% van de ondervraagden. Lid worden van een themagroep is eveneens populair bij 54% van de respondenten. Hoewel sceptici (34% op wereldniveau en 41% in de Belux-zone) van oordeel zijn dat de sociale netwerksites in de nabije toekomst geen belangrijke communicatietool zullen worden, creëren, volgen of beheren 51% van de bedrijven klanten groepen via de sociale netwerken. 54% van de bedrijven gebruiken deze netwerken om nuttige professionele informatie te verkrijgen.22% van de respondenten geven aan dat ze hun laatste baan hebben gevonden via de sociale netwerken. De studie Regus BusinessTracker werd gedaan bij 15.000 bedrijven in 75 landen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address