Belgium iPhone moet adverteerders lokken

Het Web 2.0 trekt de media aan, te beginnen met Rossel die geleidelijk aan een groot aantal blogs publiceert gewijd aan uiteenlopende onderwerpen.

post-image-3
De recente overname van het platform Belgium iPhone (opgericht door Alexandre Colleau), die de iPhone/iPad als voornaamste thema heeft, kadert dan ook in een strikt gedefinieerde strategie. “Wij willen de High Tech-inhoud van de krant Le Soir versterken en tegelijk een reeks blogs ontwikkelen in de categorie ‘La vie du net”, zegt Philippe Laloux, Digital Media Manager bij Rossel. 

Hoewel het overnamebedrag niet werd bekend gemaakt, legt Rossel door de overname de hand op een grote gemeenschap van High Tech-liefhebbers, interessant op gebied van reclame-inkomsten. “De blog heeft dagelijks 15.000 tot 17.000 unieke bezoekers. In combinatie met een sterke inhoud is dit een verleidelijk gegeven voor potentiële adverteerders,” bevestigt Philippe Laloux. Ook andere blogs, gewijd aan mobiele platforms en internettechnologieën (Android Belgium, Flash, HTML,…) moeten binnenkort het licht zien bij Rossel. De uitgeverij sluit ook andere overnames niet uit, op voorwaarde dat zij kwaliteit brengen, aldus onze bron. 

Van haar kant zal Belgium iPhone zijn huidige richting blijven doorzetten, door gebruik te maken van de middelen van de groep Rossel.
Back to top button
Close
Close