De sociale media doen hun intrede in bedrijven

Volgens een studie van Leads United gebruiken bijna 3 communicatiespecialisten op 5 tenminste één sociale mediatool voor zakelijke doeleinden.

post-image-3
29% onder hen heeft reeds een beleid opgesteld voor het gebruik van social media, maar omgekeerd heeft één communicatiespecialist op 3 nog steeds geen toegang tot social media.
Wat België betreft, heeft 64% van de communicatiespecialisten momenteel wél toegang tot de social media. Deze enquête, reeds de derde in het genre georganiseerd door Leads United, wil het professionele gebruik van social media bij Belgische bedrijven in kaart brengen.

De sociale netwerksites worden het meest gebruikt (57%), gevolgd door microblogs zoals Twitter (34%) en de videosite Youtube (29%).

77% van de ondervraagden hebben toegang tot websites zoals Facebook en LinkedIn. In vele gevallen hebben zij ook toegang tot andere sociale media zoals (micro)blogs en videocasts. Leads United zegt dat “het bemoedigend is om te zien dat bedrijven hun communicatieverantwoordelijken de toegang tot deze communicatietools niet ontzeggen.” 23% van de communicatieprofessionals gebruikt deze media om een rechtstreekse dialoog aan te gaan met hun doelgroepen.

Toch moet er nog veel werk verricht worden om het verbod op gebruik van nieuwe media op te heffen: 71% van de respondenten beschikken niet over een “sociaal mediabeleid” en 69% volgt niet wat er online gezegd wordt over hun merk.
Back to top button
Close
Close