Microsoft stopt met Bing Cashback

Na twee jaar houdt Bing, de dienst waarmee webgebruikers van een korting kunnen genieten bij een online aankoop via Bing, er mee op wegens een gebrek aan interesse.

post-image-3
Twee jaar na oprichting heeft Cashback, gebaseerd op de Jellyfish.com-technologie en overgekocht door Microsoft in 2007, haar doelstellingen niet bereikt.

Microsoft slaagde er wel in om meer dan 1.000 online webshops aan te trekken, zoals eBay, Barnes & Noble, Sears, Home Depot, Zappos.com en Overstock.com.

De dienst zal ophouden te bestaan op 30 juli. Na die datum kunnen gebruikers de bijeengespaarde punten  een jaar lang inwisselen. 

Het systeem leed onder een te grote complexiteit. Gebruikers moesten zich inschrijven en vervolgens ‘proberen te begrijpen’ wanneer en hoe ze hun verzamelde punten konden incashen. Aan de andere kant heeft het aanbod een zeker scepticisme opgewekt bij diegenen die vonden dat dit te mooi om waar te zijn was. Commercanten maakten niet genoeg promotie voor dit aanbod, dat dus al na twee maanden afgevoerd wordt. Ongetwijfeld een doorn in het oog van Bill Gates, die dol was op de betreffende marketingtechniek.
Back to top button
Close
Close