Home/Campaigns/De Persgroep Publishing stopt samenwerking met Google De Persgroep Publishing stopt samenwerking met Google De Persgroep Publishing heeft besloten om haar samenwerking met Google voor het Google Adsense-programma stop te zetten voor haar nieuwssites. 2010-06-01Comment De laatste 3 jaar waren op verschillende plaatsen van hun nieuwssites (o.m. op hln.be/7sur7.be, demorgen.be, goedgevoel.be en nina.be) Google-advertenties te vinden. Vanaf deze week zullen deze verdwijnen.Met de beslissing om de samenwerking met Google stop te zetten, trekt DPP nog meer de kaart van interactive brand advertising op het internet.“Meer en meer waren we verveeld met de advertenties van Google op onze site, omdat deze niet in lijn lagen met onze eigen strategie,” aldus Bert Marievoet, Sales Director Kranten & Online bij de Persgroep Advertising. “De performance campagnes die adverteerders plannen bij Google worden enkel op het aantal gegenereerde clicks geëvalueerd, terwijl voor branding campagnes de click slechts één van de vele parameters is. Display en search hebben elkaar absoluut nodig, maar we willen ons concentreren op waar we het best in zijn en bieden de markt daarom geen hybride model meer aan. Nu wordt onze propositie 100% helder.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address