De Persgroep Publishing stopt samenwerking met Google

De Persgroep Publishing heeft besloten om haar samenwerking met Google voor het Google Adsense-programma stop te zetten voor haar nieuwssites.

post-image-3

De laatste 3 jaar waren op verschillende plaatsen van hun nieuwssites (o.m. op hln.be/7sur7.be, demorgen.be, goedgevoel.be en nina.be) Google-advertenties te vinden. Vanaf deze week zullen deze verdwijnen.

Met de beslissing om de samenwerking met Google stop te zetten, trekt DPP nog meer de kaart van interactive brand advertising op het internet.

“Meer en meer waren we verveeld met de advertenties van Google op onze site, omdat deze niet in lijn lagen met onze eigen strategie,” aldus Bert Marievoet, Sales Director Kranten & Online bij de Persgroep Advertising. “De performance campagnes die adverteerders plannen bij Google worden enkel op het aantal gegenereerde clicks geëvalueerd, terwijl voor branding campagnes de click slechts één van de vele parameters is. Display en search hebben elkaar absoluut nodig, maar we willen ons concentreren op waar we het best in zijn en bieden de markt daarom geen hybride model meer aan. Nu wordt onze propositie 100% helder.”

Back to top button
Close
Close