Optimisme omtrent de online advertentiebestedingen in de VS

Verschillende analisten voorspellen een tweecijferige groei voor de Amerikaanse online reclamemarkt dit jaar. De sector bleek in 2009 al recessie-bestendig, aldus eMarketer.com dat over het goede nieuws bericht.

post-image-3
In december schatte eMarketer dat de uitgaven voor online advertenties vorig jaar met 4,6% zou zakken naar 22,4 miljard dollar en voorspelde het een groei van 5,5%  voor dit jaar.

Andere bedrijven hebben in de afgelopen drie maanden projecties gepubliceerd die voorspellen dat in 2010 de advertentie-uitgaven sterker zullen toenemen.

Prognoses variëren van een groei van 7% (UBS en Deutsche Bank) tot 14% (Citi Investment Research).

"De advertentie-uitgaven lopen sinds januari een beetje vlotter," zegt David Hallerman, eMarketer senior analist”.

"Dat is met name geldig voor search advertising en enigszins wat voor display ads. Of een sterkere groei zal aanhouden voor de rest van het jaar is afhankelijk van een aanhoudend economisch herstel -  en dat is nog niet zeker. "

De ramingen die dit jaar zijn gemaakt, voorspellen dat in 2010 de uitgaven voor Amerikaanse online advertenties gaan van 24,1 miljard dollar (Deutsche Bank) tot 29,7 miljard dollar (IDC), en een aantal bedrijven hebben een uitgave-raming van 24,9 miljard dollar (Barclays, Magna, JPMorgan).

eMarketer voorspelde in december dat de Amerikaanse adverteerders dit  jaar 23,6 miljard dollar online zouden besteden.
Back to top button
Close
Close