E-commerce moet snel gaan

Niets werkt een online consument meer op de zenuwen dan te moeten wachten om zijn bestelling te kunnen doen. Doe hem enkele seconden te veel wachten, en hij vertrekt naar de concurrentie.

post-image-3

Consumenten kunnen trage websites maar weinig appreciëren. Banken, reissites en eshops verliezen er aanzienlijke inkomsten door, bevestigt een studie van Equation Research voor Gomez, een onderneming gespecialiseerd in weboptimalisatietools.

Van alle 1500 tijdens de feestdagen ondervraagde personen verklaarde meer dan twee derde dat ze ongeduldig werden wanneer ze een trage website bezochten om hun aankopen te doen.

Afgelopen december verliet 78 procent van de ondervraagde consumenten een website en liep over naar de concurrentie als gevolg van een trage werking van de site.

Meer zelfs: 88% van hen zegt niet meer te zullen terugkeren naar een site die zwak scoort in termen van responsiviteit. 42% van de ondervraagden gaan hun slechte ervaringen ook delen met hun vrienden, waardoor ook deze geneigd zijn hun aankopen niet via de bewuste site te doen.

Back to top button
Close
Close