Home/E-commerce/E-Commerce doet het goed tijdens eindejaarsperiode E-Commerce doet het goed tijdens eindejaarsperiode De Belgische e-commercesites hebben de stormloop tijdens de feestdagen vrij goed doorstaan. Enkel Bongo, Het Computerwinkeltje, Photohall en Netprint noteerden grotere problemen. 2010-01-15Comment Internetmonitoringspecialist InternetVista nam een twintigtal e-commercewebsites onder de loep tussen 15 december 2009 en 3 januari 2010. De beste prestaties waren in die eindejaarsperiodes voor onder meer Delhaize Wine World, Weekend Desk, eBay, Free Record Shop, La Redoute, 3 Suisses en Neckermann, die allen een bereikbaarheidsgraad haalden van 100 procent. Ook Fnac, Sherpa, Mediadis en Proxis deden het met een score van meer dan 99,9 procent vrij goed.Meer problemen bleken er bij onder meer cadeaubonnensite Bongo. Die website was in de onderzochte periode in totaal een uur en 37 minuten onbereikbaar. Ook HCW.be (Het Computerwinkeltje) noteerde een onbereikbaarheid van in totaal ruim 40 minuten."Over het algemeen hebben de e-commerce sites een betere score gehaald dan verleden jaar, zo zegt Cédric Braem, managing director van InternetVista, in een persbericht. "Maar de responstijd werd bij nagenoeg alle sites langer, wat wil zeggen dat het raadplegen van de pagina`s trager, en dus minder aangenaam verliep voor de bezoeker. Een tekortkoming die de koper kan ontmoedigen om de transactie tot het einde, de betaling van te bestelling, te volbrengen." Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address