Home/Search Engine/Corelio sluit strategisch akkoord met Google voor verkoop online advertenties Corelio sluit strategisch akkoord met Google voor verkoop online advertenties Corelio heeft een strategische overeenkomst met Google gesloten voor de verkoop van Google AdWords advertenties aan lokale en regionale adverteerders in België. Deze overeenkomst stelt de Belgische mediagroep, uitgever van onder meer Het Nieuwsblad en De Standaard, in staat om de eigen online advertentieproducten te combineren met Google AdWords, het grootste online advertentiesysteem ter wereld. Dat meldt Corelio dinsdag. 2010-01-12Comment AdWords is het online advertentiesysteem van Google, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om advertenties weer te geven naast en boven de zoekresultaten op het exacte moment dat gebruikers op internet op zoek zijn naar specifieke producten of diensten. Bovendien kunnen de advertenties gericht worden op een specifieke geografische locatie zodat enkel potentiële klanten uit de juiste regio de advertentie te zien krijgen, stelt Corelio in een mededeling. Met merken als Het Nieuwsblad, Passe-Partout en Les Editions de l`Avenir heeft Corelio naar eigen zeggen een band opgebouwd met tienduizenden lokale en regionale adverteerders. Vanuit de overtuiging dat online adverteren ook voor KMO`s de toekomst is, besliste de mediagroep om het online advertentieaanbod op zijn regionale nieuwssites te combineren met Google AdWords. "Deze innovatieve pakketten bieden de KMO`s een kostenefficiënte manier om een nieuw klantenpotentieel aan te boren", aldus Corelio.Bron: Belga Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address