Home/Tips & tricks/Britse bedrijven en bureaus gaan meer besteden aan sociale media Britse bedrijven en bureaus gaan meer besteden aan sociale media Bigmouthmedia en Econsultancy hebben recent een rapport gepubliceerd waaruit blijkt dat 86% van meer dan 1000 onderzochte Britse bedrijven en bureaus van plan zijn om in 2010 meer te investeren in sociale media. 2009-12-08Comment Maar het rapport toont ook aan dat het voor de bedrijven en bureaus niet zo gemakkelijk is om gebruik te maken van de sociale media. En dat heeft niet zozeer te maken met een gebrek aan ervaring, kennis, inzicht en ‘best practices’ maar vooral met….tijd en middelen.54% van de deelnemers zei immers dat dit hun grootste probleem voor een beter gebruik van sociale media was. 90% zei zelfs dat sociale media veel meer interne bronnen en middelen opslorpen dan vorig jaar. Volgens de studie is een ander probleem het meten van de impact en return van het gebruiken van sociale media voor marketingdoeleinden.Slechts een kwart van de bedrijven zei dat ze echte, tastbare waarde uit hun ervaringen met sociale media hebben gehaald. 60% zei dat ze er wat voordeel hebben uit gehaald maar niet echt iets concreet. Hoopvol is wel dat 52% van de respondenten die zeer actief bezig zijn (geweest) met sociale media echt waarde uit hun acties haalden.Econsultancy raadt bedrijven aan om, vooraleer na te denken over hun activiteiten en plannen voor sociale media, eerst af te bakenen welke zakelijke doelen ze willen bereiken en te definiëren hoe ze die kunnen behalen en meten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address