Home/Tips & tricks/Sociale e-mail marketing: een nieuwe trend? Sociale e-mail marketing: een nieuwe trend? Met de sociale networking rage van het bijna afgelopen jaar heeft iedereen het over social media. Zelfs e-mail marketing moet nu sociaal zijn. 2009-12-02Comment Hoewel het bij ons nog niet zo actueel is, hebben ze in de VS momenteel de mond vol over ‘social email marketing’ als één van de belangrijkste evoluties op het vlak van e-mail marketing.Maar wat is die sociale e-mail marketing eigenlijk? Het is in elk geval meer dan het toevoegen van een ‘verstuur deze mail naar een vriend functie’ aan je e-mail.Eigenlijk is sociale e-mail marketing vooral gericht op een wederzijdse kruisbestuiving van e-mail marketing en sociale media waarbij de nadruk ligt op het toevoegen van sociale networking snufjes aan je e-mails en het gebruiken van je e-mails om merkliefhebbers te vergaren rond je sociale netwerkpagina’s.Het opzetten van een social e-mail marketing programma draait vooral rond het toepassen van de motivaties waarom mensen informatie op sociale netwerken posten op je e-mail marketing.Hieronder geven we je enkele tips om je e-mail marketing ‘socialer’ te maken:• Zorg er voor dat je content het delen waard is.Uiteindelijk zijn mensen op sociale netwerken veel bezig met het posten, verzenden, doorsturen etc. van content die ze ergens vonden of zelf publiceerden. Nu is relevante content in e-mail marketing natuurlijk altijd een ‘must’. Maar wie wil dat zijn e-mail content verder verspreid wordt via sociale netwerken zal er extra voor moeten zorgen dat de waarde van de content voor de ontvanger groot genoeg is om hem te verspreiden.• Zorg er voor dat mensen je e-mail content ook kunnen delen.Dit spreekt eigenlijk een beetje voor zich maar uiteraard zullen mensen de inhoud van je e-mails maar delen als je daarvoor bij de content van je e-mails ook de nodige ‘knoppen’ of links plaatst waardoor ze met één klik de content kunnen tweeten of wat dan ook.• Geef aandacht aan je sociale communicatiemiddelen in je e-mails.Tot slot ga je in sociale e-mail marketing natuurlijk zoveel mogelijk synergieën creëren tussen je Twitter-account, je Facebook-pagina etc. en je e-mails: verwijs in je e-mail marketing niet alleen naar pagina’s op je bedrijfssite maar ook naar alle manieren waarmee je mensen in staat stelt om je te ‘volgen’ of met je in contact te blijven, ongeacht het sociale medium dat je gebruikt. Zorg er voor dat je overal bent waar je klant kan zijn want hij beslist toch zelf hie hij met je bedrijf in contact treedt. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address