Home/Social networking/Internetgebruikers hebben geen bezwaren tegen reclame op sociale netwerksites Internetgebruikers hebben geen bezwaren tegen reclame op sociale netwerksites Onlangs publiceerden Performics en ROI Research de resultaten van een gezamenlijk onderzoek naar de manier waarop surfers sociale netwerken gebruiken. 2009-12-01Comment Dat onderzoek toonde aan dat Amerikaanse consumenten er geen graten in zien om te interageren met merken op sociale media en er zelfs van willen kopen.49% van de deelnemers zei dat ze een zoekmotor hadden gebruikt om informatie te zoeken over een product, dienst of merk nadat ze het hadden gezien op een sociale netwerksite. 39% van de respondenten zei te hebben gehoord over een nieuw product, een nieuwe dienst of een mark van een sociale netwerksite.De studie toonde ook aan dat sociale netwerksites vaak gebruikt worden om producten of merken aan te bevelen. Zo zei 46% van de Facebook-gebruikers producten aan te bevelen en bij de Twitter-gebruikers had 44% dat al gedaan.Eén op vier van de in het onderzoek bevraagde Amerikanen zei vier of meer actieve accounts te hebben op sociale netwerken en meer dan een kwart van de deelnemers zei minstens één keer per dag toegang te hebben tot zijn Facebook- of Twitter-account via zijn mobiele telefoon.Sociale netwerksites bieden dus opportuniteiten voor brand marketeers, niet alleen op het vlak van interactie en word of mouth maar ook op het vlak van branding en productaanbevelingen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address